9 comments
20th June 2017
Share:

La ce se așteaptă un blogger din partea cititorului? | by Irina Schmitz

Un blogger visează la interacțiune din partea cititorului. Atât! INTERACȚIUNE. Acesta este visul fiecărui blogger.
  • click-uri
  • comentarii
  • share-uri
  • like-uri.
Un cocktail din aceste patru ingrediente magice promovează blogul și motivează bloggerul să devină și mai bun. Click-uri, Comentarii, Share-uri și Like-uri (inimioare, hahahauri, wow, șamd) fac mai mult ca orice campanie plătită de Add Words pe Google sau pe Facebook.
Din neștiință sau lipsă de timp, iar asta se întâmplă de multe ori, cititorii nu interacționează cu bloggerii. Repercusiunile sunt clare, iar pe termen lung unii bloggeri renunță la scris tocmai din acest motiv. Pentru că lipsa interacțiunii duce la faliment. Iar bloggerul are nevoie de bani ca să plătească pentru mentenanța blogului, poze, editor, siglă, bannere, contabil și câte și mai câte.
Sigur că cititorii fac cum vor ei. Căci cititorul face legea. Dar înainte de asta, mi-ar plăcea ca cititorul de blog să știe ce până nu demult nici eu habar n-aveam. Cum devii un consumator educat de blog? Că nu-i suficient să citești …
Eu credeam că e fix ca la TV. Dacă nu primesc din primele minute ceea ce mi s-a promis din titlu, pa și pusi, schimb canalul. Iar când vine vorba de reclame nu mai zic.
Cam ăsta era comportamentul meu și pe blog. Ieșeam de pe postare dacă nu mă prindea din primele rânduri. La repercusiuni nici nu mă gândeam.

Nici prin cap nu-mi trecea că îi dăunam mult imaginii bloggerului în statisticile întocmite de google. Iar statisticile din google analytics  sunt cartea de vizită a bloggerului.
De unde știu asta? Între timp am devenit blogger, am mers la școală (de blogging), iar asta m-a ajutat să devin și un consumator mai fidel de blog, unul educat cum îmi place mie să zic.
Că și la TV, oricât de prost e filmul, dacă joacă actorul preferat stau până la final să văd sfârșitul. Din curioritate! Și am făcut asta de multe ori. Așa că am împrumutat comportamentul ăsta și când vine vorba de citit blogguri.

Acum știu ce am de făcut. Iar dacă nu am timp să-mi fac treaba ca cititor, nu intru deloc pe articol, că-i stric bloggerului cifrele, adică îi pătez cartea de vizită și îi micșorez salariul… 

Iată ce zice și Miruna, blogger cu 10 ani de experiență, care are peste 2000 de vizitatori unici pe zi (și asta într-o zi proastă), cam câți am eu într-o lună, în acest articol.
Pe scurt:

Ghid de 7 pași pentru cititorii de blog ca să nu-și falimenteze bloggerul:

1. Click pe articol
2. Stat pe pagina articolului
3. Click pe link-ul din articol, că sigur are cel puțin unul
4. Participat la concurs, dacă e cazul
5. Interacțiune pe articol (comentariu pe Blog și/sau Facebook, like, share, ceva)
6. Comentariu pe Facebook
7. Share cu tag (numele bloggerului sau al paginii de Facebook al bloggului, care se face cu @ în față, adică @siblondelegandesc, în cazul ei.

Cam despre asta am mai scris și eu acum o lună și ceva, iar articolul îl puteți deschide aici. 

Aaaa …. Culmea este că dacă bloggerul pune un titlu neinspirat cititorul nici măcar nu intră pe articol. Ca să nu mai zic că și poza contează și face diferență dintre click și ne-click. Deci conținutul și informații de calitate ar putea fi ascunse sub un titlu sau o poză nefericit alese. Deci eu intru de curiozitate pe postare chiar și atunci când titlul nu mă interesează.
 
Dar toate lucrurile astea un cititor n-are de unde să le știe. Excepție face cazul de față, când bloggerii îl informează. Că păcat ar fi să scriem degeaba iar un articol căruia i-am alocat câteva ore de muncă sau câteva săptămâni de documentare să nu ajungă la cât mai mulți cititori. Așa că cine crede că-i simplă treaba asta cu scrisul pe blog poate să arunce și un ochi la Cristina în articol să vedeți și părerea ei. 
Rămân la concluzia mea că Interacțiunea este totul, chiar și atunci când conținutul nu este ceea ce promitea titlul.
***
Îmi amintesc și acum o postare de-a mea, în care doi oameni m-au întrebat în comentarii pe Facebook ”care-i finalul?”. Eu am crezut că-s glumeți. Câteva minute mai târziu mă atenționa editorul că nu am scris finalul.
– Pe bune, a fost reacția mea?
– Da! Oamenii vor să știe cum s-a terminat!
– Păi nu se subînțelege?
– Nu! Mi-a zis ea senină.
În capul meu finalul era de la sine înțeles. Și dacă lumea nu ar fi INTERACȚIONAT probabil că nu aș fi intrat pe articol să-l reeditez și să-i scriu finalul. Deci cititorul pleca de la mine de pe blog cu frustrarea că a rămas neterminat și n-ar mai fi revenit. Deși câțiva clar așa au plecat. Iar în caz că ați revenit, iată și articolul cu tot cu final de data asta.
Un articol (care mi-a luat un pic peste 60 de minute) de Irina Schmitz (Schmitza se sfătuiește) în timp ce Isabella dormea la prânz. Am scris în loc să fac ordine și să pregătesc prânzul ;).
Foto credit aici
 

You Might Also Like

by
Din tabăra femeilor, aproape arogante, am început de un deceniu să trag cu ochiul și-n alte taberele: cea a femeilor altruiste, a mamelor de tot felul, a părinților generației mele, și mai nou în tabăra antreprenoarelor de succes. Tot în ultimul deceniu am făcut cel mai mare salt la nivel de identitate. Iar de un an am învățat, după eșuări repetate, ce înseamnă respectul și care este puterea momentului prezent. Lumea zice despre mine că aș avea simțul umorului, că-s directă și că nu mă supăr pe om ca măgarul pe sat. Îmi administrez zilnic cele trei vaccinuri care mă ajută să fiu mai respectoasă și mai atentă.
  1. Reply

    Eu imi doresc interactiune cu cititorii. Multi citesc articolul si lasa comentariu pe facebook. E bine si asa, macar vad o reactie. Apreciez mult comentariile argumentate mai ales daca nu sunt de acord cu afirmatiile mele, dar si daca au ceva de spus in plus fata de articol. E un sentiment aparte sa citesti ceea ce scriu cititorii si sa incerci sa le raspunzi in special daca ei au intrebari sau curiozitati.

    1. Reply

      Eu nu mai las astfel de comentarii :))). Făceam asta când aveam timp de intrat în dezbateri. Acum abia am timp să fac duș până în prânz :D. Dar este o plăcere interacțiunea cu cititorii. Una mare!

    • Catalina
    • 25th June 2017
    Reply

    Tocmai mi-am dat seama ca faceam o prostie. Adica eu deschid mai multe bloguri si le citesc cand am timp. Articolul tau prinde bine.

    1. Reply

      Și eu mă bucur că am aflat aceste lucruri 🙂

  2. Pingback: #47 Inspirația săptămânii (17 - 23 iunie 2017) | Cristina Oțel

    • Oana Harabagiu
    • 21st June 2017
    Reply

    Stai sa vezi când o să doarmă 2 ore😀

    1. Reply

      o daaaa! Să visez la 3? Să îndrăznesc?

  3. Reply

    Cel mai mult mi-a plăcut finalul cu cele 60 minute! Go, Irina!

    1. Reply

      Când e să doarmă fără să se trezească la 30 de minute, mai înțeleg și eu ceva din 60 de minute 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *