18 comments
25th April 2017
Share:

Din ce își câștigă un blogger pâinea? | by Irina Schmitz

Urmez de patru luni cursurile Școlii de Blogging pentru Părinți (#DPT, Digital Parents Talks). Două mămici de la Parenting PR au văzut în comunitatea de bloggeri părinți dorința acestora de a afla despre una, despre alta și au început să organizeze lunar, un eveniment offline, de 4-5 ore, în care părinții să se cunoască și să învețe de la un Expert, despre ce au ei nevoie pentru a face carieră în blogging.

Deși au fost deja 6 cursuri până acum, eu m-am înscris în comunitatea Digital Parents Talks imediat după ediția a doua, că mai devreme nu aflasem despre această comunitate..

Deci primele două ediții, la care am restanță încă au fost despre:

  • Cum creștem o comunitate în jurul nostru, ca blogger – Ediția I
  • Monetizarea blogului – Ediția a II-a

De la Ediția a III-a n-am mai lipsit de la Școala de Blogging pentru Părinți, care au avut ca subiecte:


Cine-i Parenting PR?

  • Parenting PR sunt de fapt două mame care stau la clapele unei agenții de PR, cu care eu ca blogger colaborez atunci când cifrele mele de pe blog încântă ochii Brandurilor. Adică atunci când un Brand mă vrea pe mine ca blogger parte dintr-o campanie de-a lui de promovare sau lansare de produs. Eu scriu despre experiența care mă leagă de Brand și public pe blog, iar Brandul mă remunerează cu bani și/sau produse.
  • Ca să înțelegeți mai bine vă dau exemplu unei campanii pentru care am fost plătită de un Brand, iar articolul îl puteți frunzări aici.

Google Analytics este despre cifre și strategie

A șasea ediție a fost despre Google Analytics. Pe scurt: dacă vrei să faci bani din blogging tre` să-ți cunoști cifrele, să le analizezi, să știi cine te citește și de ce. Care-i retenția? Tre` să ai planul făcut, să ai o strategie despre conținutul pe care vrei să-l creezi. Și să scrii…să scrii și să scrii, să rescrii.

Și ajungem iar la Scriitură. Practic un Blogger a fost catalogat de Robert Katai (om de marketing) așa:

  • om cu blog
  • om care face bani din blog aka BLOGGER
  • adică oricine poate să-și facă un blog, dar nu oricine poate să mănânce o pâine doar din blogging

Iar ca să fii BLOGGER tre` să ai direcție și să gândești ca un antreprenor și să scrii, să rescrii și abia apoi să publici. Să știi exact de ce scrii și cine vrei să te citească.


Obligațiunile unui Blogger

Cum blogul este un jurnal online ce scrie bloggerul este de multe ori subiectiv. Experiența lui este cea care face cititorul să revină.

Deci bloggerul poate face ce vrea și scrie despre orice în orice marieră. Iar cititorul se asociază sau nu cu ce scrie bloggerul pe blog.

Totuși un blogger are obligația documentării atunci când își dă cu părerea, iar documentarea este importantă pentru că:

  1. Validează sau infirmă informații sau ipoteze
  2. Dă veridicitate scriiturii
  3. Schimbă perspectiva de cele mai multe ori
  4. Focalizează efortul creativ
  5. Extinde contextul
  6. Oferă profunzime poveștii

Cum stă treaba la mine în bucătărie?

Greu. Mi-am dat seama că scriam ce-mi vine la gură. Acum m-am oprit și nu mai vărs chiar tot ce-mi trece prin cap. Iar de când merg la Școala de Blogging mi-am instalat chiar și Google Analytics, iar cifrele mele le puteți vedea aici. Fără cifre nu știi unde ești și încotro te îndrepți. Întrebați orice antreprenor, nu mă credeți pe mine.

Abia acum învăț să scriu. Merg chiar la o școala de scriitură. Să-mi definesc motivul pentru care scriu și pentru cine. Iar când se va face lumină sper să am parte de:

  • CONȚINUT VALOROS pentru cititorii mei
  • COMENTARII pe Blog sau pe Facebook. Fără ele blogger-ul este mort, n-are comunitate, deci n-are susținerea cititorilor
  • COMUNITATEA din Social Media e și aducătoare de trafic
  • Like-uri și Share-uri în Social Media, pentru că ăsta e principalul cal de tracțiune al traficului pe blog
  • Bunăstare financiară
  • Jobul ideal pentru mine – bloggeriță – care merge mână în mână cu meseria de mămică

Din ce își câștigă mama blogger pâinea? 

Pe larg: din scriitură. Din ceea ce publică pe blog. Felul cum o face. Ora la care o face. Subiectele pe care le abordează. Calitatea și direcția conținutului.

Pe scurt din traficul de pe blog. Adică ce număr de cititori unici are pe zi, pe lună. Și din timpul pe care aceștia-l petrec pe blogul ei, umblă prin blog.

Pe larg, atunci când comunitatea s-a unit și o susține, banii vin din campanii plătite de Branduri, care doresc să se asocieze cu imaginea bloggerului.

Good Personal Branding + Valuable & Relevant Content for the Readers = Influencer = Paid Articles required by Brands


Ce ar trebui să știe fiecare CITITOR, consumator de BLOG (obligațiunile CITITORULUI):

  1. Când a aflat de la blogger
  2. Când a cumpărat ceva convins de experiența bloggerului
  3. Când a făcut ceva inspirat de blogger
  4. Când a mers undeva la recomandarea bloggerului

*** să-i zică Bloggerului. Interacțiunea o poate face pe Blog, la comentarii. Modul preferat al Bloggerului. Sau pe canalul de Social Media al Bloggerului. E bine oricum. Dar mai bine pentru Blogger este pe Blog. Mai ușor pentru Cititor este pe Social Media :)))).

Știți voi: Feedbackul este o oportunitate de creștere & dezvoltare. Lipsa lui…e de cacao. Iar fără cifre un blogger nu papă pâine ci trăncănește ca o flașnetă :))).

PS: Blog-ul este job-ul multor oameni. Chiar și al meu când doarme cea mică.

Text de Irina Schmitz aka Schmitza, după o poveste adevărată.

PS: miza este mult mai mare, dar o să vă zic la timpul potrivit.

Foto Parenting PR & Mihai Răitaru.

 

 

You Might Also Like

by
Gălățeancă, șoarece de bibliotecă în căutarea fericirii și a mulțumirii interioare, din generația celor crescuți cu cheia de gât, m-am aventurat de un deceniu la brațul unui olandez, născut în Spania, crescut în Noua Zeelandă, devenit antreprenor în Germania. Din 2016 ni s-a alăturat și Isabella, copilă navetistă, căreia i se vorbește în patru limbi. Sunt tare curioasă ce va urma...
  1. Reply

    Ce îmi place de tine! Și cât mi-ar plăcea sa ajung și eu la întâlnirile cu voi dacă nu as fi din Craiova… sa trăiesc din blog este visul meu…

    1. Reply

      hei 🙂 Merci Ralu! Și eu am început să mă preocup serios de aspectul monetizare. E de muncă 🙂

  2. Reply

    Și totuși, pe el de ce l-ai certat? 🙂

    1. Reply

      hehehe :))) Pentru că m-am tânguit că nu am suficient timp să mă ocup de scris, rescris. Iar el mi-a repetat iar că Isabella este prioritatea mea iar restul este bonus :))))

  3. Reply

    Bravo, fată dragă, și la lai multe pâini sau eclere de mâncat!

    1. Reply

      :)))))

  4. Reply

    Super articolul! Da-i inainte cu blogging-ul! 🙂

    1. Reply

      Așa deci?!

    • Mihaela
    • 26th April 2017
    Reply

    Zii mămică, ca- i zici bine…si nu te ruga prea mult de hateri ca de știu ei și apar la momentul potrivit. Plus că hater de profesie poate fi o altă idee de blogging…”Nod in papura”…Hahaha oare cum ar fi ….?

    1. Reply

      Nu mă gândeam la hateri, dar este interesant că asta reiese din ce am scris :))))

  5. Reply

    Super fain Irina! Imi pare rău pentru că n-am ajuns sâmbătă, sunt convinsă că a fost interesant!

    1. Reply

      Am avut cel puțin un Eureka moment 😉

  6. Reply

    Iti recomand sa activezi si google webmaster tools.

    Apropo de trafic care aduce trafic – 10 vizitatori care stau pe blog 1 min fac mai putin decat 1 vizitator care sta 10 min.

    1. Reply

      Ei na? 10X1 e mai puțin decât 1X10. N-aș fi crezut. Legat de ”google webmaster tools” îi transmit It-istului :). Poate îl am deja și habar n-am.

  7. Reply

    Foarte tare! Ma refer atat la stilul tau dar si la informatiile interesante. Eu spun ca faci o treaba buna si ca, pentru altii, tu esti Everestul. Succes!
    http://mamapetoc.ro/mamica-blogger-si-google-analytics-for-dummies/#comment-720

    1. Reply

      How Sweet 🙂

  8. Reply

    Fain scris, bravo Irina, am citit cu placere! 🙂 Si am invatat si lucruri noi! Multumesc!

    1. Reply

      Danke Schoen Johannasburg.ro. !!! Tu ești un fel de Everest :))))

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *