11 comments
20th March 2017
Share:

Banalități de Marketing în Blogging | by Irina Schmitz

 

Pentru unii, cum ar fi cei doi domni din poză, Robert Katai (om de marketing, cu blog) și Tudorel Bezea (bloggerul din dreapta) Marketing-ul în Blogging pare o banalitate. Pentru mine însă Marketing-ul, fie el și-n Blogging este „treabă de bărbați”, deși este un domeniu la care și unele doamne-s tare pricepute.

Cu ce se mănâncă Marketing-ul în Blogging? Am nevoie să știu despre asta?

Ăstea-s întrebările cu care am plecat de acasă la cea de-a cincea ediție a Digital Parents Talk, organizată de ParentingPR. M-am bucurat că această ediție s-a desfășurat într-un bar, că am putut să servesc un pahar de Prosecco la prima oră a dimineții, asta ca să-mi fac curaj să aprofundez acest subiect, mult prea tehnic pentru mine.

Am aflat câteva chestii care mi-au dat de gândit. Nu știu dacă ține de Marketing în Blogging musai dar cică google este interesat de micro momente și indexează mai bine paginile care oferă cititorului informații despre 4 cele INTENȚII mari și late ale celor care caută le google:

  • Intenția de a ȘTI
  • Intenția de a CUMPĂRA
  • Intenția de a FACE
  • Intenția de a MERGE
  • Cică dacă satisfacem intențiile astea bounce rate-ul ne scade. Ăsta cică e feedback-ul dacă scriem bine pe blog, avem bounce rate mic.

Să scriem bine pe blog am vorbit la o altă ediție, cea de a treia. Am descoperit atunci că e posibil să scriem bine și să alegem un titlul neinspirat caz în care cititorul nu intră să citească. Tot atunci am descoperit că alegem un titlul care-l îndeamnă pe cititor să intre dar în text nu i se îndeplinește așteptarea din titlu și pleacă, moment în care bounce rate-ul crește.

Deci e o chestiune tare complexă scriitura asta și nu-i suficient să scrii și să publici. De aia Robert Katai mai recomandă să ținem cont ba de una ba de alta:

  • respecți cele 4 intenții de care ține cont google la indexare (clientul vrea să știe, să cumpere, să facă sau să meargă)
  • la care adaugi UNIQUE VALUE Proposition adică cei 4 C:

Conținut de calitate

Comunitate

Constanță

Comunicare

  • folosești mătăluță un plan editorial dar și un key word planner (buzzsumo ar fi unul)
  • cunoști și cei 4P ai Marketingului:

Produs (ce vrei să vinzi?)

Piața (există interes pe piață pentru ceea ce vrei să vinzi?)

Preț (cât costă ceea ce vinzi?)

Publicitate (cum te promovezi și unde?)

  • scrii pe alte site-uri
  • înviți pe alții să scrie la tine pe blog
  • eviți greșelile gramaticale
  • înveți să scrii sau angajezi un editor
  • înveți să alegi titluri pentru articole sau apelezi tot la un editor
  • pui banner pe blog care poate fi inclusiv un anunț cum că ești în concediu o perioadă și de asta nu scrii (vezi www.snacktools.com & www.notifysnack.com)
  • bagi bani în promovarea articolelor care dorești să fie citite de cât mai multă lume
  • te documentezi despre subiect, vezi ce au mai scris alții pe aceeași temă că toate-ți schimbi perspectiva din care scrii
  • devii activ în social media (facebook, youtube, instagram, twitter)
  • faci live-uri pe pagină, că-n felul acesta ești mai bine indexat de Facebook
  • ceri unor prieteni să-ți spune ce cred despre anumite articole, să-ți comenteze pe articole sau să dea share
  • investește bani în blog și în tine: ”Fii un antreprenor deștept!”

Pentru mine un pahar de Prosecco n-a fost suficient ca să scap de tracul Marketingului în Blogging și încă-s rămasă cu temele pe la Ediția a III-a de Digital Parents Talk care a avut ca subiect StoryTelling. Unde mai pui că am ratat ediția a II-a despre Monetizarea blogului? Am cumpărat cartea lui Ries ca să recuperez.

Un lucru pe care noi bloggerii nu-l spunem cititorilor este că link-urile pe care noi le punem în articolele noastre ne aduc uneori beneficii financiare. Primim un comision mai mic sau mai mare atunci când recomandăm un produs sau serviciu pe care noi l-am consumat/încercat/experimentat/șamd.

Robert Katai a împărțit astfel comunitatea celor care au blog în două:

  1. oameni cu blog (cei care scriu fără să câștige bani din asta)
  2. bloggeri (cei care scriu pe blog și câștigă bani din asta)

Eu recomand ceea ce mie îmi îmbunătățește viața indiferent de preț și indiferent dacă primesc sau nu vreun comision. În acest moment seminariile de dezvoltare personală, cărțile și produsele pentru bebeluși sunt cele mai consumate de familia noastră. Cred că nu voi scrie despre un produs care nu-mi place.

Așa cum niciun eveniment sportiv nu este posibil fără sponsori, nici acest eveniment pentru părinți nu ar fi fost posibil fără implicarea celor de la Apollo 111 (cu rol de gazdă a căror lustră roz m-a dat pe spate de s-a urlat la mine, să mă aducă cu picioarele pe pământ, că intrasem după bar să o pozez), a celor de la Skin Novels și a fotografului Mihai Răitaru.

Au scris despre fix același lucru:

Mămica urbană

Mămica Autentică

Iuliana Roca

Pe ceilalți bloggeri îi invit să lase link-ul în comentarii ca să știm cum s-a văzut și de la ei.

Poze de Mihai Răitaru

 

You Might Also Like

by
Gândul că educația primită de la părinți, în special de la mamă, impactează mai multe generații, pune o presiune puternică pe umerii fiecărui părinte, care nu trăiește o viață armonioasă. Cum părintele de același sex are rolul de a ne învăța să ne iubim, să iubim și să dăruim iubire, iar părintele de sex opus ne învață să ne lăsăm iubiți, lucrurile par simple și firești, asta dacă părinții știu cum stau lucrurile cu iubirea. Pentru că autoarea acestui blog, Ela Schmitz, are încă restanțe la capitolul IUBIRE NECONDIȚIONATĂ și VIAȚĂ ARMONIOASĂ, ea s-a decis să pornească în căutarea acestora și să scrie pe blog, până când reușește să le integreze pe pilot automat în viața de zi cu zi.
  1. Reply

    Marketingul fără femei ar fi doar despre bere și fotbal. Noroc că femeile mame din marketing au prins curaj și le-au marginalizat pe cele ușoare care promovau infidelitatea. Acum avem inclusiv spoturi tv despre importanța hrănirii exclusive la sân până la 6 luni.

    1. Reply

      Ar fi fain să fie și despre beri belgiene și competiții de bridge.
      Nu am știut că a fost un curent în care se promova infidelitatea. Probabil că a coincis cu un val care a ajuns pe sticlă dintre fetele devenite femei, care au avut modele acasă de mamele sau tații infideli.
      Iar alăptatul chiar are multe în comun cu sportul. Antrenament zilnic, de câteva ori pe zi, alimentație la greu, fără alcool, cantonament (ori arestată la domiciliu, ori expusă sau huiduită în public)..

  2. Reply

    uite ce zice și Cosmeticiana cu Blog: https://iskinblog.wordpress.com/

  3. Pingback: Instrumente de marketing în blogging la Digital Parents Talks, ediţia a V-a ⋆ Denisa Manica

  4. Reply

    am primit acest link cu informații utile pe care-l las aici: http://bit.ly/2o0VXUK

  5. Reply

    Mi-a plăcut cum ai sintetizat ediția a VI-a Digital Parents Talks. Las aici și linku-ul meu https://bebeh.ro/instrumente-de-marketing/!

  6. Pingback: Despre ce e BebeH.ro și câteva instrumente de marketing pentru a ajunge mai ușor la cititori!

  7. Reply

    Asa cum spuneai, eu am scris chiar in timpul evenimentului, despre faptul ca eu sunt un “omul cu blog” (imi place cum suna), nu ca n-as fi castigat niciodata nimic din asta, ci pentru ca nu din asta traiesc, jobul meu full time e altul. Plus ca, in ceea ce ma priveste, cred ca sunt ca in experimentul ala celebru despre care se vorbeste la orele de psihologie in legatura cu motivatia intrinseca vs extrinseca – cu cele doua grupuri de copii care se jucau din placere; un grup lasat sa se joace in continuare in aceleasi conditii, al doilea grup “motivat” cu o recompensa la finalul jocului; in timp al doilea isi pierde mai toata placerea de a se juca; cam asa si eu 🙂
    http://iulianaroca.ro/2017/03/18/sunt-un-om-cu-blog/

    1. Reply

      Merci Andreea. Rămâne aici pentru toți cei interesați de subiect.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.